Ciekawostki zapachowe

Piękna woń płynąca za nami, zapach ktory nas urzeka, aromat cudownych wspomnień. Dziś poznacie kilka ciekawostek ze świata perfum! 

1. 
Często pytacie czym różni się woda toaletowa od perfumowanej.
Woda perfumowana zawsze jest mocniejsza i trwalsza.
Najważniejsze jest stężenie olejków zapachowych!
Od 3 do 5% - Woda kolońska
Od 6 do 10% - Woda toaletowa
Od 11 do 15% - Woda perfumowana
Powyżej 16% - Perfum
Takie olejki zapachowe rozcieńczane są w alkoholu, dlatego też w pierwszym momencie, czasami możemy wyczuwać spirytus.

2.
Piżmo, które tak często pojawia się w zapachach najczęściej jest wytwarzane sztucznie. Mamy różne rodzaje piżma syntetycznego od najdelikatniejszego i pudrowego - białego piżma po ciężkie i drapieżne - czarne piżmo.
Dlaczego sztucznie? Piżmo to cenny składnik perfum, który przedłuża ich trwałość, jednak był, a nawet jeszcze czasami jest zdobywany operacyjnie od piżmowca, ssaka. Czasami w zastępstwie wydobywany również z niektórych roślin.


3.
KOLEKTOR co to? Często widzimy nowy zapach, który jest podobny do "poprzedniej wersji". Tak na prawde nie jest to nowość. Kolektor to ten sam zapach w nowej otoczce, w zazwyczaj limitowanym flakoniku. Np. Carolina Herrera "Good girl", która co roku ma na sobie nową, limitowaną sukienkę (flakonik).

4. 
Wanilia przyciąga męskie nosy! Jesteście ciekawi dlaczego?
Nuta wanilii przypomina zapachem mleko matki, przez co ta nuta ma przyciągnąć podświadomie wszystkich mężczyzn i wywoływać miłe wspomnienia z dzieciństwa.

5.
Wąchamy tylko 3/4 zapachy, ponieważ przy kolejnych perfumach wszystko Wam się pomiesza... Nos jest w stanie wyczuć maksymalnie 3 lub 4 zapachy na raz.
Jednak jest sposób by "dowąchać" te jedne lub dwoje perfum, które koniecznie chcemy sprawdzić. Pomocą jest kawa. Tylko uwaga! Nie powoduje ona, nagłego wymazania poprzednich zapachów, ale zmylenie naszego zmysłu na tyle by móc wyczuć jeszcze jeden dodatkowy zapach.


6.
W zapachach Hugo Bossa w lini "The Scent", pojawia się afrodyzjak, czyli owoc Maninka, który działa pobudzająco na "męskość" facetów.

7.
Zazwyczaj w zapachach pojawiają sie te same nuty zapachowe w nowych kompozycjach. Ale są wyjątki! Na przykład pierwszy raz nutę rumianku rzymskiego wykorzystano w tym roku! W zapachu Gucci Memoire d'une odour edp.

8.
Marka YSL w każdym ze swoich zapachów ma nutę uzależniającą.
"Blak Opium" posiada opium, którym odurzali się hipisi w latach 80.
"Mon paris" posiada bieluń, czyli rośline z której wytwarza się narkotyki. Jego nasiona nazywa się potocznie "haszyszem Targówka".

Chcielibyście więcej takich ciekawostek?

Komentarze

  1. Jaka ciekawostka z wanilią. Nie miałam o tym pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Większość tych punktów to dla mnie nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow ,sporo ciekawych rzeczy się dowiedziałam 😃
    Ja jestem za kolejnymi ciekawostkami 😃
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Naprawdę ciekawy wpis przygotowałaś! ;) Nie miałam pojęcia, że wanilia tak przyciąga mężczyzn, ani co to jest kolektor. Dzięki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny wpis, nie wiedziałam o tych rzeczach do tej pory !
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Ostatnio założyłam swój kanał na yt, będzie mi miło jeśli tam zajrzysz:
    https://www.youtube.com/watch?v=UQr1mgytNK0

    OdpowiedzUsuń
  6. O większości nie wiedziałam, super:**

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawe kwestie, przydadzą się przy zakupie perfum:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnóstwo fajnych pachnących ciekawostek

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam tego o wanilii:):D ciekawe ciekawe.
    A co do piżma to jestem ciekawa jak ktoś wpadł na to by pozyskać zapach z tej części ciała piżmowców:)tak samo jak ambry:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam wcześniej o tych ciekawostkach, lubię takie bo wtedy dużo można się dowiedzieć;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, ale jak się dowiedziałam jak bywał pozyskiwany to zwątpiłam trochę. Hah 🤣

      Usuń
  12. Nie wiedziałam że zapach wanilii tak działa :) Więcej takich postów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Post pełen fajnych ciekawostek :) podoba mi się! znałam ten myk z kawą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy post, z miłą chęcią przeczytam następny :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. O wanilii tego nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie to wszystko zostało tu opisane.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się, że się spodobało. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Most of these points are new to me :)

    www.prosphairshop.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz